Polska - jest krajem przeznaczonym do upadłości. Obronić Polskę może tylko Naród - w pełni świadowy obecnej rzeczywistości - i zadań na przyszłość.
Odcinek 52 Autobiografii Naukowej Ryszarda Opary - AMEN
ELEKTRIM SA – PEKAO SA – Polska Rzeczywistość "wielkich" interesów.
Patrząc retrospektywnie - na realia wydarzeń, wokół ELEKTRIM-u, w latach 2001-2003, trudno o jednoznaczną ocenę i obiektywność. Mam swoje własne przemyślenia na temat...
Niewątpliwym jest: Elektrim SA był spółką olbrzymiego potencjału i wielu cennych aktywów.
Stworzona wprawdzie w czasach PRL, ale funkcjonująca w kilku wiodących gałęziach gospodarki: jak np. energetyka, telefonia komórkowa, informatyka – miała szanse na globalną wielkość. Mogła stać się liderem polskich przemian gospodarczych/transformacji. Niestety stało się inaczej.
niedziela, 1 marca 2020
sobota, 29 lutego 2020
Polonijny folklor na Syberii
Zespół folklorystyczny "Syberyjski Krakowiak" z Abakanu Fot. L.Wątróbski |
- Jest Pan tancerzem polskiego zespołu folklorystycznego „Syberyjski Krakowiak” w Abakanie…
-Taniec jest moją pasją życiową. Mam jednak i inne obowiązki. Przez lata zajmowałem się polskią inteligencją na Syberii na przełomie XIX i XX wieku, przygotowując pracę doktorską na naszym uniwersytecie w Abakanie, w stolicy autonomicznej republiki Chakasji, leżącej u ujścia rzeki Abakan do Jeniseju.
piątek, 28 lutego 2020
Koronawirus i jasnowidztwo Deana Koontz'a
«Zaawansowane formy wojny biologicznej, które będą w stanie zadać cios populacjom o genotypie specyficznym, mogą przekształcić tenże rodzaj wojny w narzędzie politycznie użyteczne...»
9 grudnia 2015, na stronie amerykańskiego National Center for Biotechnology Information – NCBI ukazało się studium noszące tytuł: SARS-like cluster of circulating bat coronavirus pose threat for human emergence. Opisuje się w nim stworzenie nowego wirusa, uzyskanego przez połączenie koronawirusa specyficznego dla pewnego gatunku nietoperza chińskiego z wirusem wywołującym SARS u myszy laboratoryjnych.
Publikacja wywołała zażartą dyskusję w szeregach światowej społeczności naukowej. Magazyn Nature poświęcił jej bardzo dużo miejsca, podkreślając alarm podnoszony przez wielu ekspertów – dotyczący ryzyka, jakie podobne dokonania mogą stwarzać dla bezpieczeństwa i zdrowia publicznego.
Podstawowym pytaniem było, czy warto realizować tego rodzaju eksperymenty?
9 grudnia 2015, na stronie amerykańskiego National Center for Biotechnology Information – NCBI ukazało się studium noszące tytuł: SARS-like cluster of circulating bat coronavirus pose threat for human emergence. Opisuje się w nim stworzenie nowego wirusa, uzyskanego przez połączenie koronawirusa specyficznego dla pewnego gatunku nietoperza chińskiego z wirusem wywołującym SARS u myszy laboratoryjnych.
Publikacja wywołała zażartą dyskusję w szeregach światowej społeczności naukowej. Magazyn Nature poświęcił jej bardzo dużo miejsca, podkreślając alarm podnoszony przez wielu ekspertów – dotyczący ryzyka, jakie podobne dokonania mogą stwarzać dla bezpieczeństwa i zdrowia publicznego.
Podstawowym pytaniem było, czy warto realizować tego rodzaju eksperymenty?
czwartek, 27 lutego 2020
Polacy w Australii: Marek Hurburt - artysta plastyk
Obrazy kreowane przez Marka Herburta są rezultatem obserwacji i artystycznego widzenia natury, oraz odczuwania bogatego w kontrasty krajobrazu Południowej Australii. Wystawa w Marion Cultural Centre w Adelajdzie „Images of Bush – Contemporary Landscapes by Marek Herburt”, zaprezentowała artystyczny dorobek współczesnego polskiego malarza, tworzącego obrazy unikalnego pleneru najsuchszego i najgorętszego stanu Australii.
Marek Herburt urodził się w Łodzi w 1954 roku. Ojciec Marka, architekt, wcześnie zauważył artystyczne zdolności syna, który w wieku ośmiu lat odtwarzał obrazy natury w malarskiej manierze. W Łódzkim Liceum Plastycznym Marek wprowadził do swoich obrazów kolorystykę zaczerpniętą z prac Impresjonistów, mających ogromny wpływ na odczuwanie krajobrazu przez początkującego artystę.
Marek Herburt urodził się w Łodzi w 1954 roku. Ojciec Marka, architekt, wcześnie zauważył artystyczne zdolności syna, który w wieku ośmiu lat odtwarzał obrazy natury w malarskiej manierze. W Łódzkim Liceum Plastycznym Marek wprowadził do swoich obrazów kolorystykę zaczerpniętą z prac Impresjonistów, mających ogromny wpływ na odczuwanie krajobrazu przez początkującego artystę.
środa, 26 lutego 2020
Powstanie krakowskie 1846, czyli teatr groteski
Powstanie krakowskie. Edward Dembowski na czele procesji z 27 lutego 1846. Ryc. Wikimedia commons - public domain |
Dlaczego akurat Kraków
Nie żeby mieszkańcy Grodu Kraka wyróżniali się brakiem rozumu czy talentem kabaretowym – co to, to nie. Po prostu Kraków był ostatnim skrawkiem Polski, gdzie jeszcze w połowie XIX wieku uchowały się choćby resztki polskiej samodzielności. Otóż po kongresie wiedeńskim i podziale Księstwa Warszawskiego ustanowiono Wolne Miasto Kraków (formalnie „niepodległe”, w praktyce pod protektoratem Austrii i Rosji), bez własnej armii czy dyplomacji, ale za to z polską administracją, sądownictwem i uniwersytetem. Po nieszczęsnym powstaniu listopadowym 1831 (od początku skazanym na porażkę) Królestwo Polskie zostało pozbawione odrębności, i włączone do Cesarstwa Rosyjskiego, a Wlk. Ks. Poznańskie zaczęło być traktowane jak zwykła pruska prowincja. Kraków jako wolne miasto był ostatnim terenem, gdzie Polacy zachowali choć autonomię. Stąd też niezbyt rozgarnięci spiskowcy uznali go za idealne miejsce do rozpoczęcia … trójzaborowego powstania.
Subskrybuj:
Posty (Atom)