Fot. Materiały prasowe |
The Stack, jednoosobowa drużyna studenta Politechniki Gdańskiej Karola Stosika, zajęła drugie miejsce w kategorii Windows Phone Challenge za projekt ZZ Braille Reader. Umożliwia on niewidomemu użytkownikowi smartphonu lub tabletu odczytanie tekstów za pomocą alfabetu Braille''a. W tej kategorii, the Stack wyprzedzony został jedynie przez egipski zespół Vivid.
Drugi zakwalifikowany do finałowych szóstek polski zespół, Flexify z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, zajął trzecie miejsce w kategorii Kinect Fun Labs za projekt Reh the Dragon. Jest to gra skierowana do dzieci przechodzących rehabilitację, które grając w nią jednocześnie wykonują ćwiczenia niezbędne do odzyskania sprawności fizycznej. Program wykorzystuje konsolę do gier Xbox 360 i kontroler Kinect oparty o technologie wykrywania ruchu. Drugie miejsce zajął zespół Whiteboard Pirates z USA, a pierwsze - Interlab z Brazylii.
Pierwsze miejsce w najważniejszej kategorii Projektowanie Oprogramowania (Software Design) i puchar Imagine Cup 2012 zdobył zespół Quad Squad z Ukrainy. Ich projekt to specjalna rękawica, która dzięki zainstalowanym czujnikom odczytuje ruchy użytkownika i przekłada język migowy na mowę.
Do światowych finałów zakwalifikowały się trzy polskie zespoły: ARMED (Wojskowa Akademia Techniczna), Flexify (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) i jednoosobowy The Stack (Politechnika Gdańska). Pierwszy z nich nie dostał się do finałowej szóstki w swojej kategorii.
Nagrodę publiczności (People''s Choice Award) otrzymał hinduski zespół The D Labs za oprogramowanie do walki z dysleksją.
Imagine Cup jest organizowany przez firmę Microsoft od 2003 roku. Podczas konkursu studenci z całego świata prezentują swoje pomysły na to, jak rozwiązać złożone problemy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. W swojej dziesięcioletniej historii konkurs zyskał rangę Mistrzostw Świata w zakresie nowych technologii.
Światowe finały - z udziałem laureatów krajowych edycji konkursu - co roku odbywają się w innym państwie; dotychczas odbyły się m.in. w Seulu, Paryżu, Kairze, Warszawie, Nowym Jorku.
(PAP)
Pierwsze miejsce w najważniejszej kategorii Projektowanie Oprogramowania (Software Design) i puchar Imagine Cup 2012 zdobył zespół Quad Squad z Ukrainy. Ich projekt to specjalna rękawica, która dzięki zainstalowanym czujnikom odczytuje ruchy użytkownika i przekłada język migowy na mowę.
Do światowych finałów zakwalifikowały się trzy polskie zespoły: ARMED (Wojskowa Akademia Techniczna), Flexify (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) i jednoosobowy The Stack (Politechnika Gdańska). Pierwszy z nich nie dostał się do finałowej szóstki w swojej kategorii.
Nagrodę publiczności (People''s Choice Award) otrzymał hinduski zespół The D Labs za oprogramowanie do walki z dysleksją.
Imagine Cup jest organizowany przez firmę Microsoft od 2003 roku. Podczas konkursu studenci z całego świata prezentują swoje pomysły na to, jak rozwiązać złożone problemy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. W swojej dziesięcioletniej historii konkurs zyskał rangę Mistrzostw Świata w zakresie nowych technologii.
Światowe finały - z udziałem laureatów krajowych edycji konkursu - co roku odbywają się w innym państwie; dotychczas odbyły się m.in. w Seulu, Paryżu, Kairze, Warszawie, Nowym Jorku.
(PAP)
VIDEO: Projekt ZZ Braille Reader autorstwa Karola Stosika z Politechniki Gdańskiej. Aplikacja umożliwia osobom niewidomym czytanie w języku Braille'a za pomocą smartfona.
Lista najlepszych w tym roku polskich drużyn i ich projekty, wyłonione w drodze wieloetapowych eliminacji:
1. ARMED z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie prezentuje aplikację na Windows Phone, która umożliwia wykrywanie min w terenie.
2. Bug Busters z Politechniki Białostockiej przygotowało oprogramowanie wspierające pracę rehabilitantów (Personal Recovery System), w którym zastosowano technologię Kinect.
3. Chiron Team z Uniwersytetu Warszawskiego zaprojektowało aplikację służącą udzielaniu pierwszej pomocy, która zawiera wiedzę oraz instrukcje, jak się zachować w nagłych wypadkach dopasowane do danej sytuacji zagrożenia życia.
4. Essential Group z Politechniki Warszawskiej przedstawia aplikację na mobilny (Windows Phone) oraz stacjonarny (laptop, PC) system operacyjny, która pomaga zlokalizować niebezpieczeństwa w nieznanym terenie i zaalarmować o sytuacjach zagrożenia.
5. Flexify z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu opracowali oprogramowanie z wykorzystaniem technologii Kinect służące do rehabilitacji dzieci poprzez kompleksowy program do ćwiczeń oparty na zabawie.
6. Higher Level z Uniwersytetu Gdańskiego stworzyli aplikację typu social knowledge porządkującą informacje zgromadzone z wielu źródeł z całego świata i dopasowującą je do indywidulnych potrzeb użytkownika.
7. Sigma z Politechniki Gdańskiej opracowali oprogramowanie służące rehabilitacji dzieci z porażeniem mózgowym z zastosowaniem technologii Kinect.
8. The InnoWATors z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie prezentuje aplikację na Windows Phone monitorującą stan zdrowia osób chorych na epilepsję. Wykrywa potencjalne zagrożenia, skanuje organizm oraz alarmuje otoczenie i służby medyczne.
9. We Code for Food z Politechniki Białostockiej przedstawia rozwiązanie symulujące popłoch, panikę tłumu w pomieszczeniach z wykorzystaniem statystyk i symulacji graficznych.
10. YETI z Politechniki Poznańskiej przygotowało rozwiązanie na Windows Phone samoistnie alarmujące odpowiednie służby, gdy ktoś ulegnie wypadkowi w górach.
Wiecej na stronie: Imagine Cup 2012
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy